Pełnowartościowa pizza

Składniki:

  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki mleka 3,2%
  • 25 g świeżych drożdży
  • oliwa z oliwek
  • sól, pieprz
  • passata pomidorowa
  • bazylia, oregano, czosnek granulowany
  • dobrej jakości ser
  • rukola
  • szynka parmeńska
  • świeża bazylia

Przygotowanie: Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku, dodać łyżkę oliwy z oliwek oraz pieprz i sól. Mąkę wsypać do dużej miski, dolewać stopniowo mleko z rozpuszczonymi drożdżami i wyrabiać masę. Uformować kulkę z ciasta i odłożyć na 1 godzine w ciepłe miejscu, przykrywając miskę ścierką. Passatę pomidorową wymieszać z bazylią, oregano i czosnkiem (ilość wedle uznania). Po godzinie ciasto rozłożyć równomiernie na blaszce do pieczenia i posmarować sosem pomidorowym. Następnie rozłożyć ser i posypać ziołami (bazylią i oregano). Pizzę włożyć do piekarnika nagrzanego do 210 stopni i piec około 30 minut. Po tym czasie ułożyć na niej rukolę i szynkę parmeńską. Udekorować świeżą bazylią.

 

Absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Doktorantka w Katedrze Żywności Funkcjonalnej, Ekologicznej i Towaroznawstwa SGGW. Naukowo analizuje zawartości związków biologicznie czynnych w żywności pochodzącej z produkcji ekologicznej, a hobbystycznie – gotuje i piecze.

Skomentuj

Musisz być zalogowany aby skomentować