Superowsianka – bomba witaminowa

Składniki:

  • płatki owsiane 30 g
  • pół buraka
  • daktyle suszone 30 g
  • mleko (krowie lub roślinne) 150 ml
  • ulubione świeże lub suszone owoce superfood (np. bez, żurawina, śliwki, wiśnie, morwa, jagody acai, jagody goji)
  • chia 15 g

Przygotowanie: Daktyle namoczyć we wrzątku przez ok. 1 h. Buraka pokroić na małe kawałki i zblendować z miękkimi daktylami i mlekiem. Zalać płatki owsiane i chia. Odczekać ok. 1 h aż płatki i chia napęcznieją. Dodać ulubione owoce.

Podczas oczekiwania na przygotowanie owsianki warto przeczytać czym właściwie jest superfood i jakie ma właściwości.

Absolwentka Wydziału Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie. Doktorantka w Katedrze Żywności Funkcjonalnej, Ekologicznej i Towaroznawstwa SGGW. Naukowo analizuje zawartości związków biologicznie czynnych w żywności pochodzącej z produkcji ekologicznej, a hobbystycznie – gotuje i piecze.
Może ci się też spodobać

Skomentuj

Musisz być zalogowany aby skomentować